In tegenstelling tot uw motor weet niemand wanneer de ATF olie van de automaatbak moet worden gewisseld of voor het laatst is gewisseld. Dit terwijl de automaatbak een van de zwaarst belaste onderdelen van uw auto is. De vele duizenden schakelingen en het optrekken en afremmen worden allemaal geregeld door de automaatbak. Wat te denken als u met aanhanger, trailer of caravan achter uw auto rijdt.
Alle kracht wordt direct omgezet in warmte en zorgt ervoor dat de onderdelen in de automaatbak en de ATF olie aan extreme omstandigheden bloot staan. De ATF olie raakt vervuild door deze belastingen en verouderd waardoor de oorspronkelijk gedachte werking minder wordt of zelfs verloren gaat. Hierdoor krijgt u problemen met de automaatbak welke kunnen resulteren in slecht schakelen, bonken, slippen, wisselend toerental, of niet meer werken van de kickdown tot zelfs volledig dienst weigeren.
Hier biedt de GS Powerflush® methode u een helpende hand voor het oplossen en verhelpen van de problemen. Het is eigenlijk repareren zonder de automaatbak er onder uit te halen of te openen. Deze innovatieve methode heeft al voor vele duizenden mensen de klachten en problemen verholpen en ervoor gezorgd dat de automaatbak weer als nieuw schakelt en functioneert.
Meer dan 90% van automaatbak schakelklachten wordt veroorzaakt door vervuiling van de ATF olie met alle daaruit voorvloeiende gevolgen.
Met de GS Powerflush® methode kunnen wij ervoor zorgen dat uw klachten worden verholpen.
De GS Powerflush® methode is toepasbaar voor iedere automaatbak(ook voor CVT en DSG bakken), stuurhuis en motor.
Machine wordt in de retourleiding van de automaatbak geplaatst. ATF olie circuleert via de machine en wordt rondgepompt door pomp van de automaatbak en GS Powerflush machine. Reiniger wordt via het vuil olie reservoir van de machine toegevoegd en rondgepompt. Nieuwe ATF olie wordt in schoon olie reservoir machine klaargezet. Nieuwe olie reservoir is volledig gescheiden van de oude olie. Machine pompt de nieuwe ATF olie in de bak en pompt alle oude ATF olie in het vuil olie reservoir. Machine pompt automatische dezelfde hoeveelheid nieuwe ATF olie in de automaatbak als er oude is uitgepompt.
Het kan zijn dat uw automaat dusdanig versleten is dat een flush niet meer het gewensde resultaat zal opleveren. Een reparatie aan het kleppenhuis/brein is dan in de meeste gevallen het advies. De reparatie kunnen wij ook voor u uitvoeren.
Machine wordt in de retourleiding van het stuurhuis systeem geplaatst. Olie circuleert via de machine en wordt rondgepompt door pomp van het stuurhuis. Reiniger wordt via het vuil olie reservoir van de machine toegevoegd en rondgepompt. Nieuwe stuurhuis olie wordt in schoon olie reservoir machine klaargezet. Nieuwe olie reservoir is volledig gescheiden van de oude olie. Machine pompt de nieuwe stuurhuis olie in het stuurhuis systeem en pompt alle oude stuurhuis olie in het vuil olie reservoir. Als er weer schone zuivere olie in de machine stroomt wordt de auto afgezet en is het systeem geheel gereinigd en voorzien van schone olie.